شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود Tableau – نرم افزار هوش تجاری

Rate this post

Tableau نام یک نرم‌افزار است که امکانات بسیار زیادی در زمینه هوش تجاری به کاربران ارائه می‌کند. در ادامه برای دانلود Tableau و نسخه های مختلف این نرم‌افزار به همراه کرک و راهنمای نصب، با ما همراه باشید.

نرم‌افزار Tableau یکی از بهترین ابزارهای در دسترس برای پردازش و آنالیز اطلاعات است. شما با دانلود Tableau می‌توانید گزارش‌گیری و نمودار سازی را به‌راحتی انجام دهید. این نرم‌افزار با توجه به آنالیزهایی که انجام می‌دهد و داشبوردهای مبتنی بر وب، یک ابزار فوق‌العاده در حوزه مدیریت راهبُردی برای مدیران سازمان‌ها است.

دانلود نرم افزار tableau

دانلود Tableau: انواع نسخه‌ نرم افزار هوش تجاری

Tableau درواقع یک ابزار هوش تجاری Business intelligence است که به افراد و یا مدیران سازمان‌ها کمک می‌کند که دید و درک بهتری از داده‌ها و تصمیم‌گیری با استفاده از داده‌ها داشته باشند. درواقع می‌توان گفت Tableau یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است.

در ادامه به معرفی و بررسی انواع نسخه نرم‌افزار هوش تجاری تبلو Tableau خواهیم پرداخت تا تصمیم درستی در دانلود Tableau داشته باشید.

خلاصه‌ای از مطالب آموزش نرم‌افزار هوش تجاری Tableau در ویدیوی زیر آمده است:

برای مشاهده کامل این آموزش به صورت ویدیویی، اینجا(+) کلیک کنید.

دانلود نرم افزار Tableau Desktop

دانلود Tableau: تبلو دسکتاپ (Tableau Desktop) یک ابزار تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و مصورسازی داده‌ها است که کمک می‌کند تقریباً هر نوع داده ساختاریافته‌ای را موردبررسی قرار دهید. نمودارهای زیبا و تعاملی ایجاد کنید و داشبوردهای موردنیاز خود را بسازید. همچنین گزارش‌های مختلف را تنها در عرض چند دقیقه برای شما تولید می‌کند. درواقع می‌توان گفت که این نسخه یک ابزار داده‌کاوی است و پس از نصب آن می‌توانید به منابع داده‌ای مختلف از صفحه گسترده (Spreadsheet) گرفته تا انبار داده (Data warehouse) متصل شوید.

این نرم‌افزار در دو نسخه حرفه‌ای (Tableau Desktop Professional) و شخصی (Tableau Desktop Personal) ارائه‌شده است. برای دانلود جدیدترین نسخه به همراه کرک بر روی جعبه دانلود زیر کلیک کنید: (فیلترشکن را قطع کنید)

.

دانلود

 

دانلود نرم افزار Tableau Desktop (نسخه MAC)

برای دانلود جدیدترین نسخه به همراه کرک بر روی جعبه دانلود زیر کلیک کنید: (فیلترشکن را قطع کنید)

دانلود

 

دانلود نرم افزار Tableau Server

دانلود Tableau: تبلو سرور (Tableau Server) از این نسخه جهت اشتراک‌گذاری نتایج حاصل از مصورسازی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در سازمان استفاده می‌شود. شما می‌توانید داشبوردهای خود را در نرم‌افزار Tableau Desktop ایجاد کنید، سپس آنها را از طریق Tableau Server با دیگران به اشتراک بگذارید. در این صورت تنها کاربران مجاز می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

البته لازم نیست این دسته از کاربران نرم‌افزار تبلو سرور را بر روی دستگاه خود نصب کنند و تنها کافی است اطلاعات ورود به سیستم را داشته باشند، در این صورت می‌توانند تنها با استفاده از یک مرورگر وب مانند گوگل کروم به اطلاعات موردنظر خود دسترسی داشته باشند. سرور تبلو از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و برای اشتراک سریع و مؤثر داده‌ها در یک سازمان بسیار مناسب است. در این روش کنترل و مدیریت سرور بر عهده ادمین شبکه سازمان است و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن توسط وی نگهداری می‌شود.

برای مشاهده کامل این آموزش به صورت ویدیویی، اینجا(+) کلیک کنید.

نرم افزار Public Tableau

دانلود Tableau: تبلو عمومی (Public Tableau) نیز یک ابزار تجزیه‌وتحلیل و مصورسازی داده‌هاست. این نسخه از تبلو به‌صورت رایگان عرضه‌شده است. کلمه «عمومی» بدین معنی است که نمی‌توان نتایج را به‌صورت محلی ذخیره کرد و در ابر (Cloud) عمومی تبلو ذخیره می‌شوند، بنابراین همه افراد می‌توانند اطلاعات شما را مشاهده کنند و به آن دسترسی داشته باشد.

ازآنجاکه هرکسی می‌تواند فایل‌های شما را دانلود کند، هیچ‌گونه حریم خصوصی در آن وجود ندارد. این نسخه برای افرادی که می‌خواهند روش کار با تبلو را یاد بگیرند و برای اشخاصی که قصد دارند داده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند مناسب است.

برای استفاده جدیدترین نسخه از سایت اصلی شرکت سازنده بر روی جعبه دانلود زیر کلیک کنید:

دانلود

 

قسمت اول آموزش نرم افزار هوش تجاری Tableau را به صورت رایگان در ویدیوی زیر ببینید:

برای مشاهده کامل این آموزش به صورت ویدیویی، اینجا(+) کلیک کنید.

نرم افزار Tableau Online

دانلود Tableau: تبلو آنلاین (Tableau Online) همان‌طور که از نامش پیداست، این نسخه ابزار اشتراک‌گذاری آنلاین تبلو است. نسخه آنلاین شباهت زیادی با نسخه سرور (Server) دارد، اما در این روش داده‌ها در سرورهای ابری (Cloud Servers) تبلو ذخیره و نگهداری می‌شوند. این سرورها توسط تیم پشتیبانی تبلو مدیریت و پشتیبانی می‌شوند.

در این نسخه هیچ‌گونه محدودیت حافظه برای ذخیره‌سازی داده‌ها وجود ندارد. تبلو آنلاین یک لینک مستقیم به بیش از ۴۰ منبع داده ایجاد می‌کند که در فضای ابری میزبانی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به MySQL،Hive،Amazon Aurora،Spark SQL و غیره اشاره کرد. در این روش نیز مانند نسخه سرور، در ابتدا باید کارها با استفاده از نرم‌افزار Tableau Desktop تکمیل‌شده و سپس به اشتراک گذاشته شوند.

 

عملکرد دو نسخه سرور و آنلاین شباهت زیادی باهم دارد و به شما امکان می‌دهد تا داشبورد و گزارش‌های خود را با سایر کاربران شرکت یا حتی مشتریان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای افراد و یا گروه‌های کاری مختلف، سطح دسترسی تعریف کنید تا از دسترسی افراد غیرمجاز به داده‌های سازمان جلوگیری کنید. هر دو روش از داده‌های استریم مربوطه به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و Salesforce.com پشتیبانی می‌کنند.

برای استفاده جدیدترین نسخه از سایت اصلی شرکت سازنده بر روی جعبه دانلود زیر کلیک کنید:

دانلود

کلیک کنید(+)

 

نرم افزار Tableau Reader

دانلود Tableau: تبلو ریدر (Tableau Reader) یک ابزار رایگان است که به شما امکان می‌دهد تا داده‌های مصور شده و داشبوردهای ایجادشده با استفاده از Tableau Desktop یا Tableau Public را مشاهده کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید داده‌ها را فیلتر کنید اما امکانات ویرایشی آن بسیار اندک است.

درصورتی‌که بخواهید داشبورد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، مخاطبان شما باید نرم‌افزار تبلو ریدر را روی دستگاه خود داشته باشند.

برای استفاده جدیدترین نسحه از سایت اصلی شرکت سازنده بر روی جعبه دانلود زیر کلیک کنید:

دانلود

کلیک کنید(+)
برای مشاهده کامل این آموزش به صورت ویدیویی، اینجا(+) کلیک کنید.

در حالت کلی نسخه‌های مختلف Tableau به دودسته تقسیم می‌شوند:

ابزار توسعه‌دهنده (Developer Tools): ابزارهای تبلو که جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای مانند ایجاد داشبورد، نمودار، گزارش، مصورسازی (Visualization) استفاده می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند. برنامه‌های، تبلو دسکتاپ (Tableau Desktop) و تبلو عمومی (Public Tableau) جز این گروه هستند.

ابزار اشتراک‌گذاری (Sharing Tools): همان‌طور که از نام آن مشخص است، این ابزار جهت اشتراک‌گذاری مصورسازی‌ها، گزارش‌ها و داشبوردهایی استفاده می‌شود که از طریق ابزارهای توسعه‌دهنده ایجادشده‌اند. محصولات تبلو سرور (Tableau Server)، تبلو آنلاین (Tableau Online) و تبلو ریدر (Tableau Reader) در این گروه قرار می‌گیرند.

شاید به مطالب زیر هم علاقه‌مند باشید:

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. برای حمایت از ما رو ی این لینک(+) کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

سالیدورک

آموزش سالیدورک SolidWorks – از صفر تا صد – بخش اول

سالیدورک SolidWorks، یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در زمینه طراحی قطعات مکانیکی می باشد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *